Andreas Möller

Baptism och andra vardagskänslor

Gospelfestival

Skulle egentligen skrivit det här inlägget i går kväll, men då var jag alldeles för trött och fullmatad av intryck. Hela lördagen pågick gospelfestival i lilla Fagerås. För den som inte vet, så är Fagerås en liten ort (”håla” skulle säkert någon säga) med drygt 400 invånare, belägen ungefär mitt mellan Karlstad och Arvika. Där anordnades i helgen för andra gången en gospelfestival – 35 konserter på en och samma dag… Jag spelade tre konserter med Gson Gospel, men hann ändå kuta runt lite och höra några av de andra konserterna. Svart på Vitt hade en enorm energi (och ett ytterst välrepat komp… ähum), medan Second Line Jazz Band gjorde mig glad och lycklig som ett litet barn – det är omöjligt att inte dra på smilbanden när dom sätter igång. Pröva själv:

Dagens andra video har egentligen inget med gospelfestivalen att göra, men den är så bra att jag ville bjuda på den ändå. Om du ändå vill ha en (långsökt) koppling, så hörde jag talas om dom under festivalen… tack C-G för tipset! Vokalgruppen Erato framför Robyns ”Call your Girlfriend” med bara sina röster och varsin Kesoburk. Njut!

Kommentera

